Implementarea sistemului de management al calitatii - SR EN ISO 9001: 2008

Calitatea este în primul rând o problema de educatie. Doar oamenii educati pot actiona cu profesionalism si pot realiza lucruri bune de prima data si de fiecare data.

În al doilea rând calitatea este o problema de cultura. Cultura permite întelegerea necesitatii calitatii si cunoasterea a cea ce este bun pe plan mondial.

În al treilea rând calitatea este o problema de comportament. Realizarea unor produse bune implica insistenta în activitate, reluarea actiunilor care s-au desfasurat gresit, revenirea asupra unor aspecte insuficient clarificate, tenacitate în munca.

Managementul reprezinta o actiune de conducere a unui anumit domeniu (o întreprindere dar si un compartiment cum este asigurarea calitatii). Activitatea unui manager se compara cu cea a unui dirijor de orchestra. Fiecare instrumentist are propria lui partitura. Dirijorul imprima ritmul cu care se cânta, indica momentul de pornire sau de oprire al fiecarui instrumentist. Din sala se aude o anumita piesa si nu ceea ce cânta fiecare instrumentist. La fel se întâmpla si în întreprindere. Un angajat are propriile sarcini de munca, dar ce se obtine din întreprindere sunt produsele sau serviciile oferite.

Beneficiile implementarii unui sistem de managementul calitatii (SMC) care sa îndeplineasca conditiile standardelor ISO 9001, sunt:

  • Demonstrarea profesionalismului si seriozitatii firmei;
  • Îmbunatatirea constiintei privind calitatea
  • Îmbunatatirea imaginii organizatiei pe piata;
  • Claritate în definirea responsabilitatilor
  • Cresterea posibilitatilor de vânzare si participare la licitatii
  • Posibilitatea de extindere pe piete externe
  • Dobândirea unui avantaj fata de concurenti;
  • Constanta în îndeplinirea sarcinilor
  • Îmbunatatirea planificarii si tinerii sub control a proceselor

Obiectivul acestui standard este de a stabili cerinte internationale pentru sistemul de management al calitatii în orice domeniu (industrie, comert, servicii si transport). Managementul calitatii reprezinta ceea ce practica organizatiile pentru a asigura produse si servicii în conformitate cu cerintele clientilor sai. Un sistem de management al calitatii certificat demonstreaza angajamentul dumneavoastra pentru calitate si satisfactia clientului. Încrederea în capacitatea de a produce "calitate" a unei organizatii este premiza de baza pentru o cooperare si o dezvoltare fructuoasa.

<< Inapoi